Functieomschrijving
De functie die u mag verwachten
- Coördinatie van de informatie en de communicatie betreffende alle acties en projecten in het kader van de betrokken programma’s.
- Initiëren van synergieën in de wijk en ontwikkeling van lange termijn partnerships tussen de bewoners/bewoonsters, de verenigingen en de scholen die actief zijn in de wijk.
- Coördinatie en opvolging van de projectdragers van de socio-economische acties van de betrokken programma’s.
- Communiceren over de voortgang van de projecten tijdens de begeleidingscomités, aan de verantwoordelijken van de Afdeling, aan de subsidiërende overheden, aan de partners, zowel binnen als buiten de gemeente.
- Lanceren en opvolgen van projectoproepen of oproepen voor (tijdelijk) gebruik.
- Actief aanwezig zijn in de wijk, communiceren naar de bewoners omtrent de voortgang van de programma’s o.a. door het creëren van visuele hulpmiddelen (flyers, affiches,…), door het activeren van sociale netwerken en (eventueel) door het organiseren van feestelijke evenementen.
- Activeren en opvolgen van de bezettingen van de antenne in samenwerking met het team van het Duurzaam Wijkcontract “Zwarte Vijvers”.
- Opstellen van een jaarlijks activiteiten- en financieel verslag (bestaande uit rechtvaardigingsstukken van de betalingen) voor Urban.Brussels (voorbereiding en verificatie van de in te dienen documenten, het halen van deadlines, het opvolgen van de verzending...).
- Opvolging van de liquidatie van de subsidie door de subsidiërende overheid en waken over het correct gebruik ervan.
- Organiseren en opvolgen van de burgerparticipatie voor de verschillende projecten die deel uitmaken van de programma’s (SVC en AHC), zoals bv. de Algemene Vergaderingen en Wijkcommissies.
- Opmaak van beraadslagingen van het College en de Gemeenteraad betreffende elke stap in de evolutie van de dossiers
$ads={1}
Profiel
- Masterniveau (of gelijkwaardig) of bachelor met ten minste 3 jaar ervaring
- Tweetalig (Frans en Nederlands)
- Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
- Autonoom, proactief, organisatorische vaardigheden, rigoureus, goed tijds- en stressbeheer
- Teamspirit, bereid zijn tot samenwerking
- Resultaat- en oplossingsgericht zijn
Jobgerelateerde competenties
- Het actieplan uitwerken en het ontwikkelingsproject opstarten
Intern en extern communiceren
Het partnernetwerk coördineren -
Uitwerken of meewerken aan de uitwerking van het lokale ontwikkelingsproject
Steun bieden aan de partnerorganisaties - Projecten coördineren voor: Stedelijke ontwikkeling
Persoonsgebonden competenties
- Plannen en organiseren
- Communiceren
- Analyseren
Aanbod
- Een professionele missie in het hart van een gemeente rijk aan socio-economische uitdagingen
- Voltijds of deeltijds (minimum halftijds)
- Een arbeidsovereenkomst in het kader van een subsidie tot 2028
- Eindejaarspremie
- Maaltijdcheques
- 100% terugbetaling van het woon-werkverkeer met openbaar vervoer (MIVB, NMBS, Tec, De Lijn)
- Mogelijkheid tot een taalpremie (slagen voor het Selor taalexamens)
- Een brutomaandloon gelijk aan de baremische graad van niveau A/B
Plaats tewerkstelling
GEMEENTEBESTUUR MOLENBEEK
Graaf van Vlaanderenstraat 20 1080 SINT-JANS-MOLENBEEK
Graaf van Vlaanderenstraat 20 1080 SINT-JANS-MOLENBEEK
Toon op kaart
Vereiste studies
- Academisch (gerichte) bachelor (ABA)
- Master (MA)
- Professioneel (gerichte) bachelor (PBA)
- gelijkwaardig door ervaring.
Werkervaring
- Niet van belang
Talenkennis
- Frans (goed)
- Nederlands (goed)
Contract
- Tijdelijke job (niet via uitzendkantoren)
- Contract van bepaalde duur
- Voltijds
- Dagwerk
Plaats tewerkstelling
- Graaf van Vlaanderenstraat 20 1080 SINT-JANS-MOLENBEEK